Hvordan vælger du personen, der skal lave design af logo?

24 September 2020 Anders Lundtang Hansen

Du står i den situation, at du skal have lavet design af logo, og for at gøre det konkret siger vi, at det skal være et logo, som der skal repræsentere dit firma udadtil, der er din levevej.

Der er således ikke tale om et emblem til den lokale knallertforening, hvor det måske ikke gjorde så meget, hvis du tegnede noget i hånden, som en vens søn så lige gjorde lidt pænere på en computer.

Det her skal faktisk være professionelt og være noget, som folk kan tage seriøst og sammenkæde med dig, når du ser dit navn, slogan med videre.

Så det valg skal man ikke sløse med, man skal gøre sig omtanke med det, for det er ikke “bare” et logo: det er ens ansigt og førstehåndsindtryk, som man giver ud på denne måde, og det betyder rigtig meget for opfattelse af dig.

Der er mange valg til design af logo

Vi har stadfæstet, at man ikke bare skal vælge hvem som helst til den slags, når der er tale om et vigtigt logo, men det er jo også forståeligt, hvis du i dit (nystartede) firma ikke har penge nok til at hyre en kendt designer til at gøre det.

Men den næste kendte designer gemmer sig måske derude, og vedkommende kan du finde på en designskole, eller du kan søge på nettet efter vedkommende.

Hvis du ikke har en skabelon til dit logo, så er det måske her, at du får en del forskellige tilbud og til slut finder ud af, hvem du mærker den bedste forbindelse med i udviklingsfasen.

Det er nemlig lettest, hvis man kan mødes og snakke om den slags, og det er som regel her, at man finder ud af, om man bonder og mærker fælles inspiration og ikke mindst, om man er på bølgelængde.

More articles