Når man har brug for et logo design mere

14 April 2022 Anders Lundtang Hansen

editorial

Sådan set har man allerede et logo i ens virksomhed, som man er tilfreds med, men måske skal man til at lancere et nyt brand eller en søsterafdeling, hvor man har brug for, at det kan skille sig ud fra resten, men hvor man stadig kan se, at det relaterer sig hovedvirksomheden.

Så er man her lidt bundet af nogle begrænsninger, men det kan også være en spændende udfordring til at tænke sig frem til et logo design, der flugter med det, som man allerede har.

Her skal man indtænke ens brand, vision og kommunikation udadtil generelt, så man får samlet alle de tanker og sat ind i ens kommende logo.

Derfor skal det gerne ligne lidt det, som man allerede har, men det skal stadig være distinkt, så man kan skelne det fra hovedlogoet og måske de andre logoer, som man også bruger i virksomheden.

logo design

Man skal tænke en anelse ud ad boksen med det her logo design

Derfor må man tage udgangspunkt i, hvad det allerede er for et logo, som man har, og så må man se, om man kan modernisere det, opdaterer det eller bare får det til at repræsentere det, som man skal bruge det til.

Det er næppe noget, som man lige kommer frem til med det samme, og det kan være, man skal igennem flere omgange og processer, før man når frem til det ønsker resultat, som alle er glade for.

Man har nogle prøvegrupper, der ser på logoet, hvad de synes om det, og hvad de føler, det er for nogle værdier, som de kan sammensætte med logoet.

Det skal skitsereres, optimeres og revurdereres mange gange, hvor der er flere instanser, der skal indover for at godkende det i sidste ende, for når man endelig lancerer det, så er det svært at trække tilbage, hvis det ikke er godt nok.

More articles